facebook tracking pixel
חיפוש סגור

יום ספורט בתחנות לכלל התלמידים

מאת: שני ממן

תיוגים : משחקונים, היבטים חברתיים, דיוק, תחנות עבודה, מערכי שיעור, תרגילים ופעילויות

תאריך פרסום: 24.07.2019 | תאריך עדכון אחרון: 02.06.2019

  1. תקציר:

    הצעה לתחנות ליום ספורט לכלל התלמידים

בניית תחנות ליום ספורט

מחלקים את הכיתה לקבוצות קטנות: בסביבות 3-4 קבוצות.

יוצאים בקפיצות בתוך השקים ומחליפים את המקל באמצע הדרך. כאשר קופצים מעל הדלגית שם יחכה התלמיד הבא. במהלך המסלול יהיו 4 דלגיות כאשר בכל אחד מהם תלמיד שעליו להעביר את המקל
לתלמיד הבא.

כל מקל שעבר לצד השני שווה נקודה.

כל פעם ייצאו שתי קבוצות במקביל.

דרגת קושי: במידה ונשאר זמן ורוצים לבצע שוב על מנת לקבל נקודה התלמיד האחרון שקיבל את המקל צריך לקפוץ חזרה אל נקודת ההתחלה.

ציוד: 4 שקי קמח

הכיתה תסתדר בשני טורים. 

על התלמיד לעבור בכדרור את הסללום לקלוע לסל בצורה חופשית (זריקה/צעד וחצי). כל סל שווה נקודה.

דרגת קושי: זריקה מקו ה-3 שווה 3 נקודות.

ציוד: כדורי סל, קונוסים לסללום

התלמידים עומדים בטור.

כל תלמיד בתורו, מניח כדור פינג-פונג על מטקה, וצריך להעביר את המטקה עם הכדור לדלי בצד השני. 

ציוד: מטקות וכדורי פינג-פונג

הכנה מראש:

מכינים מספרים מ-1 עד 10 גדולים ויפים. יוצרים 3 חורים בסדין.

אופן הפעילות:

כל הקבוצה אוחזת בקצוות הבד. הקבוצה צריכה להניח את הכדור על המספרים לפי הסדר. כל פעם שהכדור נמצא על המספר, הקבוצה צריכה לצעוק את שם הקבוצה מבלי שהכדור יזוז. 

במידה והכדור נופל מהחור צריך לספור מחדש.

אסור לכדור ליפול מהקצוות.

אופן הניקוד: הצלחה של הנחת העדור לפי המספר מזכה בנקודה אחת. ניתן לצבור עד 10 נקודות.

הקבוצה מתיישבת או עומדת בעמידה שפופה.

על הקבוצה לבחור נציג.

הקבוצה אוחזת בחוזקה בחבל ומתחילה לצעוד אחורה כך שיוצר מעגל בעזרת החבל המתוח.

נציג הקבוצה צריך לעלות על החבל ולעשות סיבוב שלם. חוזרים על כך מספר פעמים עם תלמידים שונים.
תלמיד שהצליח לעשות סיבוב שלם בלי ליפול יזכה את הקבוצה בנקודה, תלמיד שהצליח לבצע

רק חצי סיבוב יזכה את הקבוצה בחצי נקודה.

בטיחות: נבצע את המשימה הזאת על משטח מזרונים ובנוסף בתוך המעגל ילווה את התלמיד מישהו שאחראי(ללא נגיעה אלא רק במידת הצורך) במידה ויאבד שיווי משקל הוא יעזור לו לרדת.

ציוד: חבלים קשורים אחד לשני(לפחות 6 או 7 על מנת ליצור מעגל גדול).

על הכיתה להרכיב פאזל קבוצתי, על הפאזל יהיה את סמל בית הספר ומשפט מפתח מתוך ה"אני מאמין" של בית הספר.

דרגת קושי: פאזל נוסף עם חלקים קטנים יותר.

ציוד: להכין מבריסטול ולניילן אותו פאזל גדול שמורכב מחלקי פאזל.

הקבוצה תחולק ל - 2 קבוצות ועליהם לבצע תרגילים מסוימים באמצעות הדלגית.
התרגילים ייקבעו ע"י מפעיל התחנה. למשל: קפיצות קנגורו, קפיצות גמדים, קפיצות על רגל אחת, קפיצות לאחור, קפיצות מצד לצד.

הקבוצה שסיימה ראשונה תזוכה בנקודה.

ציוד: דלגיות, קונוסים לסימון, רשימה מסודרת של תרגילים לפי דרגת קושי עולה.

על התלמידים ליצור פירמידה - -
משתופת של כולם ולחשוב על רעיון יצירתי שמאפיין את הכיתה, את בית הספר וכד'.

בתחנה זו יפוזרו חישוקים כאשר כל חישוק מאפיין אב מזון אחר: פחמימות, חלבונים, שומנים, פירות וירקות, וקטניות.

בסלסלה נפרדת יהיו כרטיסיות עם תמונות של כל מיני פריטי מזון. כל מאכל יופיע פעמיים ב- 2 סלסלות נפרדות, כל סלסלה לפי הצבע שלה על מנת שנוכל להבדיל.

על התלמידים לדעת למיין את הכרטיסיות ולהניח בחישוק המתאים.

הכיתה תחולק ל- 2 קבוצות. כל פעם תלמיד אחד יגש אל הסלסלה ויניח את הכרטיסייה הראשונה שהוציא במקומה הנכון.

הקבוצה הראשונה שתסיים וביצעה נכון, תזוכה ב- 5 נקודות

הכיתה מתחלקת לשתי קבוצות. לכל קבוצה 4 מדרגות אירובי. עליהם להתקדם עם המדרגות מנקודה אחת לנקודה מסוימת, כאשר האחרון מרים ביד את המדרגה האחרונה ומעביר אותה אל הראשון כשהוא עומד על המדרגה.
הקבוצה שסיימה ראשונה מנצחת ומקבלת - 5 נקודות.
 

מערכים דומים

יום ספורט המיועד לתלמידים מתקשים בעלי PDD

מאת: שני ממן

יום ספורט המיועד לתלמידים מתקשים בעלי PDD

הוראה ולמידה

פעילות גופנית וספורט

קרא עוד

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 1 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: מגע על ידי כדור, פגיעה בקצב שלי, מודעות גוף לפגיעה באיברים שונים

הוראה ולמידה

פעילות גופנית וספורט

קרא עוד

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 2 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: פגיעה על ידי כדור במסגרת משחק, שילוב מושג - פגיעה/יריבות. מודעות להבדל הרגשי של פגיעה באיברים שונים, כיצד אני מגיב לפגיעה?

הוראה ולמידה

פעילות גופנית וספורט

קרא עוד

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 3 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: שילוב המושג פסילה, ההשפעה של "יריבות" על עוצמת הפגיעה, העצמת הנפגע, המשגת התגובה הרגשית מודעות להבדל הרגשי של פגיעה באיברים שונים, כיצד אני מגיב לפגיעה?

הוראה ולמידה

פעילות גופנית וספורט

קרא עוד