facebook tracking pixel
חיפוש סגור

יום ספורט המיועד לתלמידים מתקשים בעלי PDD

מאת: שני ממן

תיוגים : משחקונים, היבטים חברתיים, דיוק, תחנות עבודה, חנ"ג לתלמידים עם מוגבלויות, מערכי-שיעור

תאריך פרסום: 03.06.2019 | תאריך עדכון אחרון: 03.06.2019

  1. תקציר:

    הצעה לתחנות ליום ספורט שמתאים לתלמידים בעלי לקויות PDD

בניית תחנות ליום ספורט

זריקת שקית שעועית/כדור עיתון לחישוקים הממוקמים במרחקים שונים מקו ההתחלה. הדרגתיות מהקרוב לרחוק (כמו קליעה למטרה). כל קליעה של חישוק מזכה בניקוד על-פי מפתח הניקוד:

החישוק הראשון= 5 נקודות

החישוק השני= 10 נקודות

החישוק השלישי= 15 נקודות

החישוק הרביעי= 20 נקודות)

דרגת קושי

הזריקה תתבצע כאשר התלמיד עומד עלרגל אחת\ בעיניים עצומות.

ציוד

חישוקים, כדורים\שקית שעועית\עיתון, כרטיסיות עם ניקוד.

קליעת כדור ספוג תוך חבטה עם מקל ההוקי לעבר רגליים של כיסא.

דרגת קושי

המרחק מהכיסא משתנה בהתאם להחלטת המבצע בתיווך המורה.

ציוד

 כיסא, כדורי ספוג.

עמידה בזוגות האחד ליד האחר עם הפנים מול קיר.

אחד מבני הזוג זורק הכדור לקיר לקיר באופן כזה שהכדור יחזור בחזרה לידיים של בן הזוג.

דרגת קושי

להתחיל במרחק קרוב ובהמשך להגדיל את המרחק

ציוד

כדורי עף

 

הקבוצה עומדת בשורה לאורכו של קו אורך של מגרש.

התלמידים מתבקשים לזרוק שקית שעועית אל מאחורי חבל המונח על הרצפה במקביל לקו המסמן את מקום עמידתם.

דרגת קושי

בהדרגה ניתן לשנות את המרחק של החבל מקו הזריקה. אין לעבור את הקו בזריקה.
(המשחק הוא כמו משחק "שלוש מקלות", כל פעם מרחיקים לפי האחרון שזרק)

ציוד

שקיות שעועית, חבלים לסימון.

בזוגות, אוחזים ברשת ומעיפים את הכדור כלפי מעלה.

עם חזרתו מטה, יש לקלוט את הכדור באמצעות הרשת.

דרגת קושי: תלמידים שהצליחו לזרוק ולתפוס 10 פעמים נוסיף להם כדור נוסף.

ציוד: רשת לכל זוג, כדורי ספוג

ניצור שער מקונוסים או כסאות.

דרגת קושי: לאחר כל התנסות, יש להרחיק את השער מקו ההתחלה.
ציוד: קונוסים או כסאות, כדורגל
 

שני תלמידים מחזיקים חבל ארוך מתוחץ

כל הכיתה מתחילה בגובה נתון של החבל. על כל המשתתפים לעבור מתחת ללימבו בהתכופפות לאחור, מקסימום שני תלמידים בכל תור.

הכיתה שהמשתתפים שלה יעברו בשלב הכי נמוך תצבור את מרב הנקודות.

ציוד: חבל ארוך ושני אנשים שיפעילו את התחנה.

הכיתה מחולקת לשני טורים, כל תלמיד בתורו בועט בעיטת פס בכדור מהמקום המסומן על מנת להפיל כמה שיותר בקבוקים.

כל בקבוק שנפל = נקודה

ציוד: כדורגל, בקבוקי באולינג (במידה ואין ניתן לייצר מבקבוקים רגילים ולמלא אותם קצת בחול כדי שיהיו מעט כבדים)

הכיתה תסתדר בחצי גורן. כל תלמיד בתורו יהפוך שתי כרטיסיות על מנת למצוא התאמה ביניהן.

כל התאמה שווה נקודה.

 במידה ולא הייתה התאמה הופך התלמיד בחזרה את הכרטיסיות.

ציוד: להכין כרטיסיות שקשורות לתחומים אולימפיים, כמו שחקנים מוכרים, מתעמלים מוכרים, ציוד מסויים וכד'.

תלמידי הכיתה עומדים בטור.

כל פעם יוצא תלמיד עם כוס מים בריצה לעבר השולחן וממלא את הדלי במים. 

הקבוצה הראשונה שתסיים למלא את הדלי או לחילופין תמלא את הדלי הכי הרבה בעת שריקת המעבר היא תנצח.

ציוד: כוסות חד פעמיות, צינור מים בקרבת התחנה או בקבוקי מים מלאים, 2 דליים.

מערכים דומים

ההשפעה של אסטרטגיית למידה ודרכי למידה על רכישה של מיומנויות מוטוריות סגורות בקרב תלמידים עם לקויות למידה – מחקר ראשוני

מאת: ד"ר מירי שחף, פרופ' רוני לידור

ההשפעה של אסטרטגיית למידה ודרכי למידה על מיומנויות מוטוריות סגורות בקרב תלמידים עם לקויות למידה

הוראה ולמידה

פעילות גופנית וספורט

קרא עוד