facebook tracking pixel
חיפוש סגור

וריאציות למשחק המחניים

מאת: אודי כספי

תיוגים : משחקונים, מחניים, תרגילים ופעילויות, כושר גופני

תאריך פרסום: 02.06.2019 | תאריך עדכון אחרון: 02.06.2019

  1. תקציר:

    משחק מחניים עם שילוב של משימות כושר גופני

מטרת המשחק

פיתוח מרכיבי הכושר הגופני

מהלך המשחק

המשחק מתבצע תמיד על-פי חוקי המחניים.

כל שחקן מקבל מספר, כך שבקבוצה א' יש מספר 1 וגם בקבוצה ב' יש מספר 1, כך גם מספר 2, מספר 3 וכן הלאה.

 

אם, לדוגמה, פגע הכדור במספר 2 , שני מספרי 2 , מקבוצה א' ומקבוצה ב', יוצאים לביצוע משימת כושר גופני.
למשל סיבוב ריצה, כפיפות בטן, שכיבות סמיכה וכיו'ב.

על-פי חוקי המחניים, מי שפגע בו הכדור יוצא מן המגרש וממשיך לשחק כשבוי, אם כך, מספר 2 בו פגע הכדור, הופך לשבוי, אך מספר 2 אשר הכדור לא פגע בו ממשיך לשחק בתוך המגרש ואינו הופך לשבוי. ברגע שיפגע הכדור גם במספר 2 השני, שוב ייצאו שניהם לביצוע המשימה, אך הפעם כבר
שניהם שבויים.

בכל כדור אשר פוגע בשחקן, תמיד שני שחקנים מבצעים משימה. המשימה זהה לכולם (ולא כל זוג מבצע משימה שונה).
 
הקבוצה המנצחת היא זו אשר הצליחה לפגוע בכל שחקני הקבוצה היריבה.

התפתחות המשחק

לאחר שהילדים הבינו את המשחק, נשחק אותו בדרגת קושי גבוהה יותר.
בכל קבוצה יש שני מספרי 1 , שני מספרי 2 , שני מספרי 3 וכן הלאה.
כאשר פוגע הכדור לדוגמא במספר 6 , כל מספרי 6 יוצאים לביצוע המשימה.
כעת, כמו קודם, מי שפגע בו הכדור הופך להיות שבוי , ושאר מספרי 6 , אשר לא פגע בהם הכדור חוזרים למגרש.
כאשר יפגע הכדור במספר 6 אחר, שוב ייצאו כל ארבעת מספרי 6 לביצוע המשימה.
כך שלמעשה, כל אחד יבצע את המשימה 4 פעמים.

 

מערכים דומים

וריאציות למשחק "חיי שרה"

מאת: ורד מאיר

וריאציות למשחק "חיי שרה"

הוראה ולמידה

קרא עוד

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 1 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: מגע על ידי כדור, פגיעה בקצב שלי, מודעות גוף לפגיעה באיברים שונים

הוראה ולמידה

קרא עוד

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 2 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: פגיעה על ידי כדור במסגרת משחק, שילוב מושג - פגיעה/יריבות. מודעות להבדל הרגשי של פגיעה באיברים שונים, כיצד אני מגיב לפגיעה?

הוראה ולמידה

קרא עוד

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 3 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: שילוב המושג פסילה, ההשפעה של "יריבות" על עוצמת הפגיעה, העצמת הנפגע, המשגת התגובה הרגשית מודעות להבדל הרגשי של פגיעה באיברים שונים, כיצד אני מגיב לפגיעה?

הוראה ולמידה

קרא עוד