דילוג לתוכן המרכזי בעמוד
מתעניינים בלימודים?

תזונה וניקוי רעלים

הטוקסינים מוגדרים כחומרים אשר יכולים לחדור לרקמות הן ממקור חיצוני והן ממקור פנימי, ומפריעים לתפקוד הנורמלי של המטבוליזם.
 
 
דרכי הכניסה של רעלנים לגוף:
 
1. דרך המזון - ריסוסים ודשנים, חומרי שימור, טעם וצבע, תרכובות כימיות הנוצרות בזמן הכנת בשר ודגים על האש, ציאנידים בגלעיני פירות, עודפי ויטמינים המסיסים בשמן.
 
2. דרך המים.
 
3. דרך מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה - ,סבונים ודאודורנטים וקרמים שונים לטיפוח העור מכילים חומרים רעילים כגון: שמן מינרלי, אלומניום, סודיום לוריאל סולפאט ופרופילן גליקול ועוד המצטברים בגו - פינו , ופוגעים בתפקודם התקין של איברים ומערכות שונות בגוף .
 
4. דרך כלי הבישול - בישול בסירי אלומניום ותבניות חד-פעמיות גורם לספיגת האלומניום למזון ומשם הדרך קצרה לתוך הגוף. גם סירי טפלון ישנים מפרישים רעלים.
5. דרך האויר שאיפה של אויר מזוהם הרווי ברעלים הנפלטים בעיקר מעשן מכוניות וממבני תעשיה שונים או משאיפה של חומרי ניקוי שונים.
 
6. דרך העור - חומרי צבע, ניקוי וחיטוי הבאים במגע עם העור.
 
7. לקיחת תרופות כימיות וחיסונים תוצרי הפירוק של תרופות אלו מהווים רעלנים המצטברים בכבד.
 
8. טוקסינים במעי הגס - פסולת צואתית ששוהה לפרקי זמן ארוכים, גורמת להתרבות חיידקים, תסיסה, ריקבון וספיגה חוזרת של אותם טוקסינים לדם.
 
 
כל הטוקסינים שהגוף אינו מצליח להפרישם, נספגים חזרה ברקמות השונות
וגורמים לדיכוי הויטאליות, ולכן הגוף נהיה פגיע יותר למחלות.
רעלים אלה שחוזרים לגוף, עלולים לגרום לנדודי שינה, מיגרנות, עצבנות ועד מצב של מחלות כרוניות (דברטיקולוזיס, קרוהן, קוליטיס, סרטן ועוד).
 
קיימות 4 מערכות הפרשה אשר מוציאות החוצה רעלים ובתהליכי הניקוי והטיפול אנו חייבים לעודד הפרשה מאותן מערכות.
 
יציאת הטוקסינים מחוץ לגוף היא דרך:
-מערכת הכליות - השתן.
-מערכת העיכול - הצואה.
-מערכת העור - הזעה.
-מערכת הנשימה תהליך הנשיפה.
 
 
הכבד ותהליכי הדה-טוקסיפיקציה:
הכבד, הוא ללא ספק, האיבר החשוב ביותר בתהליכי הניקוי. אחד התפקידים החשובים שלו הוא אגירה והפרשת הטוקסינים מהגוף. עודף של טוקסינים בכבד בהחלט יכול לפגוע גם ביכולת הכבד לבצע את שאר תפקידיו.
 
בתהליכי דה-טוקסיפיקציה ניקוי רעלים, תהיה הפרשה מוגברת דרך האיבר החלש, ואסור לדכא זאת. תנועת הטוקסינים בזמן תהליכי ניקוי היא מפנים הגוף והחוצה. כאשר הטוקסינים עוברים מהרמה העמוקה ואל השכבה השטחית, ישנה ריאקציה, תגובה. בתהליכי ניקוי ישנן תופעות שחוזרות, שהיו מדוכאות והן יוצאות החוצה. בתהליכי דה-טוקסיפיקציה אנו משפרים את תפקודי המערכות הקשורות בפינוי הפסולת.
 
 
שיטות טיפול בדה-טוקסיפיקציה
 
1) צומות ניקוי שונים - צום הוא האמצעי הטוב ביותר לעידוד הפרשה. זמן קצר לאחר התחלתו, מגבירים איברי ההפרשה את פעילותם ומתחיל ניקוי יסודי.
קיים צום חלקי המוגבל לסוג מזון מסוים (לדוגמא: אורז מלא) או צום ניקוי המבוסס על מיצי ירקות (בעיקר סלק וגזר) ופרות מדוללים במים.
קונטרה אינדיקציות לצומות:
אנשים רזים מדי, חולי לב וסרטן, חולי סוכרת, הריון והנקה.
 
 2) תזונה עתירה בסיבים תזונתיים, הסופחים נוזלים, מתכות כבדות ורעלנים אחרים. כמו כן, אכילת מזונות הקושרים מתכות כבדות: בעיקר , מזונות עשירים בגופרית, שקושרת עופרת ומוציאה החוצה ( שעועית לבנה, בצל, שום, כרוב, תרד, צנון). מזונות עשירים בברזל שמונע ספיגת קדמיום (שומשום, פירות יבשים, קטניות, שקדים ואגוזים). מזונות עשירים בסידן ומגנזיום שמפחיתים את ספיגת האלומניום בגוף ( סויה, ברוקולי, שומשום, מולסה, שקדים, סרדינים).
 
3) תוכנית ניקוי הכוללת: שימוש בניאצין, פעילות גופנית וסאונה.
השיטה מבוססת על כך שהניאצין, ויטמין B3 , מפרק את הקשרים הכימיים בין הטוקסינים לרקמות והפעילות הגופנית והסאונה מגבירים את זרימת הדם ואת תהליך ההזעה.
 
4) דיאטת מעבר - מורידים לאט את המזונות ה"רעים", מזונות יוצרי חומצה בתא, שיוצרים תנאים טובים להתפתחות חיידקים. לדוגמא: בשר, דגים, ביצים, גבינות וסויה. ובמקביל תזונה עם מזונות יוצרי בסיס בתא. לדוגמא: פירות , ירקות, קטניות, דגנים מלאים, זרעים ונבטים.
 
5) מסז'ים והברשות של העור (פילינג גוף) - להגברת זרימת הדם והלימפה ופתיחת נקבוביות העור.
 
6) קולוניק שיטת טיפול התופסת תאוצה ומבוססת על חוקנים. החדרת מים או לפעמים קפה למעיים ושטיפתם מרעלים.