דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 31/07/2018

יום ספורט שיתופי-חברתי

כתבו: דניאל שחף, ליאור ברגר, רינת תמם.

בתאריך ה- 20.4 קיימנו יום ספורט בתיכון אלון ברמת השרון. מטרת הפעילות העיקרית שלנו הייתה ליצור שיתוף פעולה בין התלמידים. מטרה זו הושגה באמצעות פעילויות בתחנות שונות, אשר כללו: שיתוף פעולה קוגניטיבי, אמון ותמיכה אחד בשני, הקשבה הדדית ותיאום קבוצתי.

בפעילות השתתפה כל שכבת י' אשר חולקה לשתי קבוצות. כל קבוצה עברה בשלוש תחנות שונות, משך זמן הפעילות בכל תחנה היה כ- 20 דקות.

בתחנה הראשונה שקראנו לה "המרוץ לאלון "(על משקל ה"מירוץ למיליון") חילקנו את התלמידים ל-3 קבוצות ,כשעל כל קבוצה היה להשלים במהירות 4 משימות כדי לנצח במרוץ.

המשימות היו:

לבצע חמש פירמידות אנושיות לפי תמונות. 

לבצע חמש פירמידות אנושיות לפי תמונות. 

 

 

 

 

להתחלק לזוגות, כאשר בכל זוג תלמיד אחד חובש כיסוי עיניים והשני מוביל אותו ללא מגע בעזרת הסבר מילולי בלבד דרך "שדה מוקשים" (כוסות חד פעמיות, קונוסים וכו'). 

שדה מוקשים

 

 

 

 

תלינו פוסטר של גוף האדם ועל התלמידים היה להדביק פתקים עם שמות השרירים, במקומם המיועד על   הפוסטר.

 

 

 

 

 

למשימה האחרונה הכנו שלושה פוסטרים גדולים שבהם מופיעה תמונת "המרוץ לאלון ."גזרנו כל אחד מהפוסטרים לחלקים של פאזל. על התלמידים היה להרכיב את הפאזל.

iהמרוץ לאלו

 

 

 

 

 

את התחנה השנייה קיימנו באולם המחול, כאשר ברקע נשמע השיר "עוד לא אהבתי די" של יהורם גאון.

השיר הכניס את התלמידים לאווירת ארץ ישראל ולריקודי העם. בתחנה זו לימדנו אותם את הריקוד.

בתחנה זו לימדנו אותם את הריקוד

 

 

 

 

התחנה השלישית הייתה תחנת OutDoor TrainingODT. בתחנה זו הקמנו קיר חבלים אשר חולקו לריבועים של 40 ס"מ על 40 ס"מ. התלמידים אשר הגיעו לתחנה היו צריכים לעבור ולהעביר את חברי הקבוצה, אחד אחרי השני אל צדו השני של הקיר, מבלי לגעת בחבלים ומבלי להיכנס לאותו ריבוע פעמיים. הדבר יצר מצב שחלק מהתלמידים היו צריכים להיות מורמים על מנת לעבור לצד השני.

 OutDoor Training– ODT.

 

 

 

 

 

להמשך תחנה זו הבאנו מווינגייט, שני זוגות מגלשיים, והתלמידים היו צריכים ללכת בהם בתיאום ובשיתוף פעולה ביניהם.

שני זוגות מגלשיים

 

 

 

 

לבסוף ריכזנו את כולם באולם הספורט וביצענו ריקוד רב-משתתפים של השיר "עוד לא אהבתי די", אשר לימדנו קודם.

יום הספורט עמד בסימן שיתוף פעולה ולדעתנו הצלחנו בכל התחנות להדגיש ערך חשוב זה. עבודת הצוות והעבודה ההדדית הניבו פרי בהנאת הילדים מן האתגרים שהוצבו בפניהם ומביצועם .בסופו של דבר גם הצלחנו להרים ריקוד שכבתי שכולם לקחו בו חלק. נראה על פני התלמידים שלמדו, חוו ונהנו.

אפשר היה לבחון את התנהגות הלומדים לפי אופי הפעילות - אילו תלמידים הינם המנהיגים ואילו המונהגים ,והיכן ההתמודדות היא יותר נוחה, האם בצד הקוגניטיבי או בצד הפיזי.

שבוע לפני קיום יום הספורט, קיימנו יום ספורט נוסף למשלחת תלמידים מגרמניה. יום זה היווה הכנה מוקדמת והתנסות טובה, אשר תרמה מאוד גם ליום הספורט השכבתי לכיתות י'.

ארגנו את יום הספורט

 

 

 

 

ארגנו את יום הספורט וביצענו אותו, לאחר תכנון ומחשבה מרובה. השקעת הזמן בהכנות מראש השתלמה והשתקפה בהצלחת היום עצמו.

מאמרים רלוונטים נוספים

דלגית

31/07/2018

קרא עוד

היכרות עם האפליקציה iOrienteering

31/07/2018

קרא עוד

סיכום תחרות אתלטיקה קלה לתלמידים במסגרות מפתנים ומיתרי"ם

31/07/2018

קרא עוד

הכשרתון 54

10/06/2015

קרא עוד

מכתב פיטורין או 'נא לא להיפגע' אלה תנאי ההעסקה שלנו

31/07/2018

קרא עוד

חינוך לשלום באמצעות ספורט – אירוע ה"מיני מונדיאל"

31/07/2018

קרא עוד