דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ספורט, עסקים ופוליטיקה — הכול יח"צי

יחיאל לימור ואילן תמיר

הספורט בעידן המודרני איננו רק שעשוע להמונים. הוא גם דת, כלי למאבקים פוליטיים ותעשיית ענק כלכלית. וכמו כל תעשייה אחרת, גם תעשיית הספורט נזקקת לפרסומת וליחסי ציבור. הופווד (2005 ) מדגיש כי הפרקטיקות של יחסי ציבור בתחום הספורט אינן תמיד גלויות לעין. המאמר הנוכחי מבקש למפות, בפעם הראשונה, את כל ה"שחקנים" המשתתפים ב"משחק יחסי הציבור" על מגרשי הספורט, לזהות את האינטרסים והמניעים השונים שלהם ולעמוד על דפוסי הפעולה העיקריים שבהם מופעלים יחסי הציבור בתחום הספורט. כאשר השחקנים על מגרשי הספורט מנסים להשיג את מטרתם תוך "חוסר התחשבות בכל החוקים", כפי שניסח זאת בזמנו ג'ורג' אורוול, יחסי הציבור הם כלי נשק אסטרטגי וטקטי רב-ערך. הסיסמה שנטבעה על ידי הברון פייר דה-קוברטן — "מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר" — מפנה אט-אט את הדרך לסיסמה חדשה, עדכנית יותר: מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר, עסקים רבים יותר, ובעיקר — יחסי ציבור רבים יותר"

  תארנים: יחסי ציבור, פרסום, כלכלה, פוליטיקה.

לקריאת המאמר המלא

  • 3578צפיות בעמוד
  • 0הורדות כ- PDF
  • 0צפיות במגזין דיגיטלי