הכשרתון מספר 19

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    15.1.12
כ' בטבת תשע"ב
 
תחרות פרוייקטים בנושא: אורח חיים בריא ופעיל
ביה"ס לחינוך מכריז על תחרות פרוייקטים בנושא: "אורח חיים בריא ופעיל" בין צוותי סטודנטים של שנה ג'.  
התחרות תערך בבתי הספר במסגרת ההכשרה להוראה, תוך תיאום עם המנחים להוראה והמורים המאמנים. ועדת ההיגוי של ההכשרה להוראה תכהן כועדת שיפוט ותפעל לפי המחוון הייעודי.
לצפייה במחוון
לחצו כאן

 
יחידת הוראה בנושא: ניווטים
מאת: עמי גנצ'רסקי
יחידת ההוראה המוגשת לכם: "ניווטים לגן הילדים" נכתבה על ידי עמי גנצ'רסקי רכז מועדון מודיעין באגוד הניווט. השיעורים מועברים מזה 5 שנים לילדי הגן במועצה האזורית מודיעין בהצלחה מרובה. ביחידה  מערכי שיעור והסברים לתשעה מפגשים שבועיים המוליכים את הילדים בהדרגה להבנת הקשר בין המפה והשטח תוך התנסות בסביבת הגן ומחוצה לו. המורים מוזמנים לנסות את יחידת ההוראה בגני הילדים או בכיתות א'-ב' בבתי הספר.
לצפייה במערכי השיעור לחצו כאן

 
 
מאת: ד"ר יואב מקל
בתאריכים ה- 15–18 במרץ 2012 יתקיים, במכללה לחינוך גופני ולספורט ע"ש זינמן במכון וינגייט, הקונגרס המדעי הבינלאומי השני של וינגייט אשר יעסוק בתחומים שונים של הספורט והפעילות הגופנית.
לקריאת פרטים נוספים שנכתבו על ידי ד"ר יואב מקל, ראש הועדה המארגנת,
לחצו כאן
לעיון בקול קורא שני לכנס, לחצו כאן

 

חינוך גופני – מתפיסת עולם לתכנית לימודים

מאת: ד"ר איתן אלדר
בית הספר לחינוך ארח מפגשים ושיח בנושא: חינוך גופני טוב – מהו?  להלן מצגת הרצאתו של  ד"ר איתן אלדר הכוללת את עיקרי דבריו בכנס זה.
לעיון במצגת 
לחצו כאן

 


 
סיכום יום אתגר לסטודנטים שנה ב' במכללה האקדמית בוינגייט
מגיש: ד"ר שלמה טוראל
במסגרת יום אתגר לסטודנטים משנה ב' שהתקיים בחופשת חנוכה קיימנו בפארק יקום שתי פעילויות ייחודיות: א. סדנת O.D.T  ב. ריצת ניווט ספורטיבי.
לקריאת הרשמים
לחצו כאן
לעיון בתמונות לחצו כאן
 

 

הכשרתון מספר 20

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    15.2.12
כ"ב בשבט תשע"ב
 
יחידת הוראה במשחקי נופש – טניקט
מאת: ד"ר חנן שטיין וד"ר שלמה טוראל
לפניכם יחידת הוראה שמטרתה לימוד משחק הטניקט. הטניקט מאפשר פיתוח מגוון יכולות מוטוריות, כגון קואורדינצית עין-יד, זריזות, כוח, דיוק ועוד. המשחק מחייב תיאום בין בני זוג, קבלת החלטות טקטיות ומסייע בפיתוח אחריות לשמירה על החוקים. משחק הטניקט מאפשר בעיקר –  פעילות מתוך הנאה.
לצפייה ביחידת ההוראה לחצו כאן

 
סולמות – לא רק לבעלי מקצוע...
מאת: נעמי בן-דור
נעמי בן –דור, מעשירה אותנו בקובץ תרגילים נוסף מתוך ספרה: "אביזר מניע – וגם מפתיע". מגוון תרגילים באמצעות סולמות שוודיים המשמשים כמכשיר לשיפור זריזות, כוח, גמישות ויציבה טובה.
לצפייה בתרגילים לחצו כאן
רעיונות לשיעורים פרטניים בחינוך הגופני
מאת: שולמית זיו
במסגרת תוכנית "אופק חדש", מורי החינוך הגופני מלמדים קבוצות תלמידים קטנות ושיעורים פרטניים. לפניכם מגוון רעיונות.
לקריאה לחצו כאן
ווריאציות למשחק המחניים
מאת: אודי כספי
לפניכם ווריאציות למשחק המחניים הידוע; שינויים במבנה המגרש וכן הוספת קונוסים המשנים את חוקי המשחק ומחייבים חשיבה טקטית.
לקריאה לחצו כאן

 

 
 
המורה כמחנך
מאת: ליאת סנדק
במסגרת הסטאז', ליאת סנדק מספרת על התנסותה בעידוד וטיפוח ילדים למצוינות. לקריאה לחצו כאן
 
תחרות קפיצה  בדלגית – התנסות ראשונית של מורה צעירה בביצוע פרויקט
מאת: חן כהן
הדלגית הינה אחד המכשירים הזולים והזמינים ביותר. בעבר, ניתן היה לצפות בילדים מנתרים להנאתם בבית הספר ובשעות הפנאי. כיום חלק מהילדים אינם מתנסים במיומנות הקפיצה. היוזמה של חן כהן סחפה את תלמידי בית הספר לתרגל ולהתאמן בקפיצה בדלגית במהלך ההפסקות ובשעות הפנאי.
לצפייה ביוזמה לחצו כאן
 
 

 

סיכום יום הוראה מרוכז לסטודנטים בשנה ג'
כתבה: נאוה וולפסון
ביום הוראה מרוכז בחופשת חנוכה, נחשפו סטודנטים משנה ג' למגוון נושאים: Nia, זומבה, קיקבוקס, ריקוד אתיופי ובייסבול.
לקריאת הרשמים לחצו כאן

 

 


  עורכת: ד"ר סימה זך
עורכת משנה: תמי רביב
צוות עריכה: אורית רמתי וד"ר ורדה אינגלס
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
   
 

הכשרתון מספר 21

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    14.3.12
כ' באדר תשע"ב

 
 
כדרורים ממגרש הכדורסל – חלק ראשון
מאת: ענת דרייגור
לעיתים קרובות בעת הוראת הכדורסל בבית הספר, אנו נתקלים במחלוקות בין הילדים לפני האימון, במהלך האימון ובמשחק. כאן נמדדת יכולתם של המאמנים והמורים להתמודד עם מצבים מיוחדים אלו, וליצור אקלים חיובי המקל על יישום לימוד ותרגול מקצועי בכדורסל. הטבלה המצורפת מציגה מצבים נפוצים העולים ממגרש הכדורסל, וגם הצעות לפעולות יצירתיות וחינוכיות עבור מורים ומאמנים.
לצפייה בטבלה
לחצו כאן

כיצד נעשיר את אוצר התרגילים שלנו
מאת: ד"ר ורדה אינגלס
אחת הדרכים ליצור עניין, אתגר והנאה בשיעורי חינוך גופני היא לגוון. ניתן לגוון בנושאי השיעור, בתרגילי ההכנה, בתרגילי העזר, בדרכי הערכה, העידוד ועוד. שימוש בעקרונות תנועתיים ועקרונות ביומכניים יעזרו לגוון בתרגילים ולהעשיר את אוצר תרגילי המתיחה והחיזוק שהמורים נזקקים להם בכל שיעור.
לצפייה בעקרונות
לחצו כאן

 
הוראת כדורסל בגישת הבנת המשחק  –  שילוב בין למידת טכניקת מיומנויות ומשחקונים קטנים
מאת: גרשון דקל
מורי הכדורסל במכללה האקדמית בוינגייט מקדמים את גישת ההוראה לפיה – הבנת מהלכי המשחק עומדת במרכז תהליך הלמידה והיא נועדה לתת לילד את הכלים לביצוע של מהלכי המשחק. תהליך למידת הטקטיקה יתבצע במשחק הקטן בסל אחד בקבוצות קטנות ובהמשך יבוא תרגול המשחק הגדול בשני הסלים.  סגנון הוראת הכדורסל מוצג ב"מודל דקל להבנת המשחק" המציב את הבנת מהלכי המשחק וקבלת החלטות במרכז תהליך ההוראה והאימון.
להמשך הקריאה ולפירוט המשחקונים
לחצו כאן

 
 
מחניים – "שטח מת"
מאת: אודי כספי
משחק המחניים המוכר והידוע מקבל ואריציות נוספות, מעניינות ומגוונות. שינויים במבנה המגרש והוספת כדור משנים את אופי הפעילות.
לעיון במשחק
לחצו כאן
 

 
כדורגל טבעות
מאת: שולה זיו
המשחק מבוסס על שתי קבוצות המתוחמות במגרשן ומהווה משחק מכין למשחקי כדור רבים שכן באופיו דורש תפישה מרחבית ושיתוף פעולה.
לתיאור המשחק
לחצו כאן
 

 
תופסת ספגטי
מאת: יהודית הדרי
לפניכם משחק הדומה למשחקים מוכרים כמו "תפסוני" אך דורש מיומנות חדשה.
הכנסו לקישור ותופתעו.
לתיאור המשחק
לחצו כאן
 

 

קורס: "הספורט כמגשר בין תרבויות – מחקר מודרך"
מאת: ד"ר מיכל ארנון
ד"ר מיכל ארנון מסכמת התנסות ראשונית בהוראת הקורס שבמהלכו הכיתה כקבוצה למדה את כל שלבי המחקר המדעי והסטודנטים ישמו את שלמדו בקורסים: מבוא למחקר וסטטיסטיקה. תחום המחקר שנבחר הוא "הספורט כמגשר בין תרבויות".
לקריאת הכתבה
לחצו כאן

 


סמסטר א' – סיכום הפעילות הלימודית והמעשית של תלמידי שנה ג'
מאת: ד"ר איציק רם
הוראה, כידוע, והוראת חינוך גופני על אחת כמה וכמה, מוגדרת כמקצוע פרקטי. הווה אומר מקצוע המורכב משלושה רכיבים: עיון (תיאוריה), חשיבה דידקטית (הפעלת עקרונות המתודיקה בתכנון השיעורים) והפקה (הוצאת השיעור מן הכוח אל הפועל על ידי שימוש במיומנויות ההוראה השונות). לפיכך, אתאר להלן את מעשינו עד כה בשלושת התחומים במסגרת תהליכי ההכשרה שאנו אמונים עליהם.
להמשך הכתבה
לחצו כאן

 


 

קונגרס וינגייט הוא כנס בינלאומי המתקיים אחת לשנתיים. אתם מוזמנים לקחת חלק בכנס ולשמוע את החידושים בתחום החינוך הגופני והספורט. כל המורים המאמנים והסטאז'רים של המכללה מוזמנים. למעשה, רשמנו את כולכם מראש כאורחינו. אנו פונים לכל אחד ואחת מכם להגיע ולהשתתף. בימי חמישי ושישי יתקיימו מושבים בחינוך גופני. מצפים לראותכם עימנו.
לתכנית הכנס
לחצו כאן
לתכנית המושבים בחינוך הגופני לחצו כאן

 


  עורכת: ד"ר סימה זך
עורכת משנה ד"ר ו
רדה אינגלס 
צוות עריכה: אורית רמתי ותמי רביב
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
   
 

הכשרתון מספר 22

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    15.4.12
כ"ג בניסן תשע"ב
 
  פרוייקטים ויוזמות חינוכיות של סטודנטים בנושא: אורח חיים בריא ופעיל
מאת: ענת האוזר, מריאנה אידלמן והדס ליאני
מנחה להוראה: תמי רביב
יציבה נכונה מהי? במה היא מתאפיינת? מהם השרירים הפועלים כחלק ממערך שמירה על יציבה נכונה? מהי מידת ההשפעה שלנו על היציבה וכיצד נוכל לתרום על מנת לטפח ולשמר מנחי גוף תקינים בהתנהלות היומיומית? מאילו מנחי גוף להמנע וכיצד? מהו הקשר בין פעילות גופנית ספציפית ליציבה נכונה וחיננית?

לקריאה ולפירוט הפרויקט שבוצע בבית-הספר עירוני ה', חיפה,
לחצו כאן

מאת: נעם מגן, תמר ליסק ויפעת וסרמן
מנחה להוראה: תמי רביב
צוות הסטודנטים ביקש לטפח אווירה המעודדת מודעות לאורח חיים פעיל ובריא והטמעתו בקרב תלמידי ומורי בית-הספר 'עמקים-תבור'. לשם כך בחרו בכיתה ט'3 כמובילת היוזמה. תלמידים חוקרים, לומדים ומפיקים ו"לקינוח" מפעילים את המורים.

לקריאה ולפירוט הפרויקט
לחצו כאן

מאת: בעז פלג ולירון שיוביץ
מנחה להוראה: מיקי אופיר
במסגרת שבוע ההצמדה בנושא ספורט ומגדר בבית הספר 'גינצבורג האורן' ביבנה, נערכה סדנא בת שלוש שעות לתלמידי כיתות ט' בסיועם של תלמידי כיתה י"א הלומדים במגמת המגדר בבית הספר. הסדנא כללה דיון בנושא מגדר, משחק מחניים ללא אפלייה מגדרית ודיון מסכם.

לקריאה ולפירוט הפרויקט
לחצו כאן
לעיון ברשמיה של סטודנטית שהשתתפה בפרויקט לחצו כאן

מאת: מעין דוידסון, דניאל ארמא,יונתן נילי, אגי יגר, אנה ספטינצקי, עינת עיני ובן כהן
מנחה להוראה: נאוה וולפסון
בשני ימי פעילות מרוכזים לכיתות ז' ולכתות ט' בבית הספר 'אורט גוטמן' בנתניה, התמקדו הסטודנטים בחוויית ספורט עממי לכולם. הפעילות נערכה בשלולית החורף בנתניה- שמורת טבע קטנה וקסומה.

לקריאה ולפירוט הפרויקט
לחצו כאן
  פורום ליווי ותמיכה בהתנסות בהוראה
מאת: ד"ר רונה כהן
"שלום, הנכם מתבקשים לרשום חוויות, אירועים התלבטויות, הערות והארות שחוויתם במהלך ההצמדה. כמו כן, אנא התייחסו לתגובות עמיתים ועזרו להם בלבטים ובשאלות שונות העולות במהלך ההתנסות בהוראה בהצמדה. בהצלחה, רונה כהן."

לעיון בתכתובות מהפורום שנוהל בידי רונה,
לחצו כאן
  מנחים להוראה כותבים
ההצמדה שלי
מאת: ענת פרקש-חייטוב, מנחה להוראה שנה ג'
אחד מן האתגרים הגדולים שעומדים בפני כמנחה להוראה הוא מציאת החיבור והמשמעות שמאחורי יישום ההוראה של כל אחד מן הסטודנטים שבהנחייתי בבית הספר. איך מסבירים את כוחה של ההצמדה? איך מוציאים פרחי הוראה מ"עבדות" הפורמטים של "איך" ו"כמה לכתוב" גם אל "חירות" ההוויה עצמה ??

לקריאה
לחצו כאן

ביטוי עצמי ואותנטי של סטודנטים בתוכנית ההכשרה להוראה – האם אפשרי?
מאת: מיקי אופיר, מנחה להוראה שנה ג'
קונפליקט חברתי במהלך משחק תנועה מעורר חשיבה של המורה האם להמשיך במשחק או לעצור ולזמן לתלמידים שיח על התנהגות חברתית רצויה. בנוסף, הוא משקף תפיסת עולם ערכית של המורה. קיימות מספר אוריינטציות ערכיות המשפיעות על בחירת תכני ההוראה  בידי המורים.

לקריאת הכתבה
לחצו כאן

  סטודנטים כותבים
מבחן בגרות מעשית בחנ"ג במהלך ההצמדה
מאת: ירון גנקין
ההצמדה בשנה ג' שונה באופן מהותי מהצמדה בשנה ב'. במהלך ההצמדה, היינו שותפים למבחן בגרות מעשית בחינוך גופני לכיתות י"ב. במהלך היום תהיתי לעצמי: "מה היה קורה לו לא היו סטודנטים?"

לקריאת הסיפור
לחצו כאן

  יחידת הוראה
כושר גופני בכיתות ז'-י"ב
מאת: יפעת וסרמן ותמר ליסק
מנחה להוראה: תמי רביב
יחידת הוראה לבנות כיתות ז'-י"ב שמטרתה הכרת מרכיבי הכושר הגופני, תירגולם בתחנות שונות ומגוונות, הכרת שרירי השלד וכלים לשיפור הכושר הגופני האישי.

לעיון ביחידת ההוראה
לחצו כאן
לעיון במערכי השיעורים לחצו כאן

  תכנון עונה בחינוך לספורט בכדורעף - שכבה ט'
סטודנטים: נירה ורפולר, הילה אנג'ל ויעל רחמים
מנחה להוראה: ד"ר ישראל הררי
אחד המודלים שנלמדו בקורס מתודיקה בשנה ג' הינו מודל החינוך לספורט (סידנטופ, 1994). לפי מודל זה תפקידו של לסייע בסביבה לימודית שבה התלמיד נמצא במרכז. קבוצת סטודנטים יישמה את המודל בהצלחה רבה.

על יישום המודל בחט"ב בר-לב כ"ס
קראו כאן 
 
 
כדרורים ממגרש הכדורסל - חלק שני
מאת: ענת דרייגור
לעיתים קרובות בעת הוראת הכדורסל בבית הספר, אנו נתקלים במחלוקות בין הילדים לפני השיעור, במהלכו ובמשחק. כאן נמדדת יכולתם של המורים להתמודד עם מצבים מיוחדים אלו, וליצור אקלים חיובי המקל על יישום לימוד ותרגול משחק הכדורסל. הטבלה שלפניכם מציגה מצבים נפוצים העולים ממגרש הכדורסל, וכן הצעות לפעולות יצירתיות וחינוכיות עבור מורים לפתרון דילמות חברתיות.

לצפייה בלוח
לחצו כאן

משחקים שיתופיים קבוצתיים
ליקט וערך: בנצי כהנים
אחת הדרכים ליצור עניין, אתגר והנאה בשיעורי חינוך גופני היא לגוון. ניתן לגוון בנושאי השיעור, בתרגילי ההכנה בתרגילי העזר, בדרכי הערכה, העידוד ועוד. לפניכם הצעות לגיוון בדמות משחקים לפיתוח כישורים שיתופיים קבוצתיים.

לקריאה
לחצו כאן

 
 
יום עיון בנושא: "חינוך, קהילה וספורט בראי הקולנוע"
בית הספר לחינוך מתכבד להזמינכם ליום עיון בנושא: חינוך, קהילה וספורט בראי הקולנוע. יום העיון יתקיים ביום שלישי, ט' באייר תשע"ב,  1 במאי  2012, בין השעות  16:15 - 19:15, באולם 1. נשמח לראותכם.

לעיון בהזמנה לחצו כאן

  עורכת: ד"ר סימה זך
עורכת משנה: אורית רמתי
צוות עריכה: ד"ר ורדה אינגלס ותמי רביב
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
   

הכשרתון מספר 23

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    15.5.12
כ"ג באייר תשע"ב

 
 
מסע אולימפי
מאת: סיגל לאופר-רואש, איתן ברקוביץ ותמר שלום
לקראת אולימפיאדת לונדון, הובילו צוות מורים מביה"ס הריאלי בחיפה את התלמידים למסע של ידע, יצירה ופעילות תחרותית ושיתופית. 
לצפייה בתוכנית המסע לחצו כאן 
לצפייה במצגת "המסע האולימפי" - לחצו כאן

יום ספורט בבית ספר שז"ר בנתניה
מאת: בת אל, משה, קלמנטין, מיכל, עמרי, טל מרגלית , אלכסנדרה, מוסטפא, דוד וטל שמעון
מנחה להוראה: אורית רמתי
במסגרת ההכשרה להוראה בשנה ב', קיימו הסטודנטים בבית הספר שז"ר בנתניה יום ספורט לכל תלמידי בית הספר בכיתות א-ו. יום הספורט התקיים בסימן בריאות, פנאי, והרגלים התורמים לשיפור איכות החיים.
לקריאה  לחצו כאן

הפסקה פעילה במגוון נושאים
מאת: אריאלה שחר
לפניכם רעיונות להפסקה פעילה במגוון נושאים: הפסקת "משחקים של פעם", הפסקה פעילה ליום גשום, הפסקה בנושא שיווי משקל, נופש פעיל ועוד...
לקריאה  לחצו כאן

משימות קבוצתיות בהתעמלות
מאת: אייל דולב
תקליטור ובו פעילות גופנית מאתגרת ומעניינת לשיעורי חינוך גופני, לימי ספורט וגיבוש. משימות משעשעות המפתחות ומעודדות שיתוף פעולה, תיאום קבוצתי, השגת יעדים חברתיים והנאה רבה.
לפרטים נוספים לחצו כאן
להדגמה של משימות המוצגות בתקליטור לחצו כאן

שילוב ילדים בעלי צרכים  מיוחדים בשיעורי החינוך הגופני
מאת: ד"ר יעל אלמוסני
שילוב מוצלח של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בשיעורי חינוך גופני הינו אתגר חינוכי מהמעלה הראשונה המציב קשיים ומכשולים לא מעטים.  מה ניתן לעשות על מנת להתגבר על קשיים אלו?
לקריאה  לחצו כאן

 
תכנון עונה בכדורסל עפ"י המודל - חינוך לספורט
מאת: יעל רחמים, נירה ורפולר והילה אנג'ל
מנחה להוראה: ד"ר ישראל הררי
מודל החינוך לספורט, רואה בפעילויות הספורט האישיות והקבוצתיות, חלק מתרבות כוללת שניתן לכנותה "תרבות הספורט". סטודנטים להכשרה להוראה בשנה ג', יישמו מודל זה בבי"ס בר-לב בכפר-סבא.
לקריאה  לחצו כאן

סטודנטים כותבים...
מאת: מעיין דווידוביץ'
"עם תום ההצמדה בשנה ג' ותוך סקירת החוויות שחוויתי במהלכה, ניתן לומר שחוויה אחת היתה דומיננטית מעל השאר..."
לקריאה  לחצו כאן

סמינר בנושא השואה לסטודנטים בשנה ג'
כתבה: ענת פרקש
ביום הוראה מרוכז בחופשת פסח, התקיים סמינר שעיקרו היה בנושא "הספורטאים היהודים והספורט בתקופת השואה".
לקריאת הרשמים  לחצו כאן

מפרי עטו של מורה...
פואמה למשרוקית מאת יצחק יוספזון בן-חורין אשר פורש השנה לגימלאות לאחר 30 שנות עבודה.
לקריאה  לחצו כאן

 
 
ביום חמישי  14.6.12 יתקיים במכללה יום עיון בנושא: "ספורט ובריאות הלב".
לקריאת ההזמנה לחצו כאן

 

  עורכת: ד"ר סימה זך
עורכת משנה תמי רביב

צוות עריכה: אורית רמתי וורדה אינגלס 
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
   
 

הכשרתון מספר 24

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    17.6.12
כ"ז בסיוון תשע"ב

 
 
 
מזל טוב! שנתיים להכשרתון!

 
 
קורס מורים שנה א' – מחקרי פעולה ובניית תיאוריה מעוגנת בשדה
מורים שסיימו את הסטאז', בשנתם השנייה בהוראה, משתתפים בקורס "מורים שנה א'". במסגרת הקורס ערכו משתתפיו מחקרי פעולה מגוונים ובסופם בנו תיאוריה מעוגנת בשדה. לפניכם מבחר מהתיאוריות שבנו משתתפי הקורס.
רבגוניות התלמידים ויצירת שנוי. כתבה: גלית אביב
בשיעורי החנ"ג באים לידי ביטוי יכולות וגם קשיים של תלמידים. בקורס זה למדתי בעצם שצריך להביא לשינוי, ולו הקטן ביותר, בשעתיים הספציפיות שיש לכל כיתה.

להמשך קריאה
לחץ כאן

אימון מנטאלי נוקב יוצר דפוסי התנהגות אמיתיים. כתבה: חן כהן
ההתנסות שלי בתהליך בניית מחקר פעולה שינה את צורת המחשבה שלי על הפער בין התיאוריה למעשה. הבנתי שהיישום התרחש מהרגע הראשון שבו התחלתי את התהליך.... לא האמנתי שיש לי את הכוח העצום לחולל שינויים בעולם הילד.

להמשך קריאה
לחץ כאן

ראייה מרחבית ומטלות הקורס. כתבה: שירן כהן
עברתי תהליך מאוד גדול במהלך העבודה, הייתה לי בעיה עם תלמידה שלא משתתפת בשיעורים, למדתי להבין אותה.


להמשך קריאה
לחץ כאן

פרויקט אורח חיים בריא - ההשפעה שיש למורה בבית ספר על התלמיד וסביבתו. מאת: סיוון נחום
לאחר שהבנתי ש"חוסר מודעות לאורח חיים בריא" זה מה שחסר, התחלתי לפעול!...


להמשך קריאה
לחץ כאן

הוראה ואימון במערכת החינוך. כתב: רז ספיר
הבעיה המרכזית מבחינתי היא שחסרה בארץ תרבות ספורט מפותחת וענפה. חלק מזה ניתן לייחס  לתנאים המאוד לא פשוטים ללימוד חנ"ג בביה"ס (לא תמיד יש אולמות ואם יש הם צפופים מאוד).

להמשך קריאה
לחץ כאן

חיזוקים וגבולות. כתבה: רחלי צעיר
י' ילד בכתה ב, גדול וחזק, שמוציא אותי מדעתי, ולא רק אותי, אלא גם את כל צוות ההנהלה וצוות המורים. בעיותיו ההתנהגותיות חמורות ביותר, הוא מקלל, מרביץ, מרים כסאות, הופך שולחנות וכדומה... ילד שזקוק להרבה חיזוקים, אבל גם גבולות!


להמשך קריאה
לחץ כאן

סיכום תקופת ההצמדה
מאת: הדס ליאני
במהלך ההצמדה למדתי רבות על עצמי, על המקצוע על בית הספר והמורים המנחים. הבחנתי כי רבות הן הדרכים לחוש סיפוק מן הלימוד, תחושת ההנאה והנעה האישית הינן תלויות כתה, שיעור, מצב נתון של מאפייני לומדים או אפילו מצב רוח אישי השורר בשעה זו או אחרת של היום והשבוע....
לפנינו סיכום ארוך ומקיף של תקופת ההצמדה

להמשך קריאה
לחץ כאן
ניצני הניווט הספורטיבי
מאת: ירדן פירשט ומשה עזורה. מנחה להוראה: אורית רמתי. מנחה מקצועית (ניווט): ד"ר ורדה אינגלס
במהלך סדנת יישומי הוראה, נחשפנו ליחידת הוראה ייחודית בניווט ספורטיבי המותאמת ללימוד בגני הילדים. התלהבנו והחלטנו ללמדה כיחידת הוראה בכיתות א', במסגרת ההצמדה. ראינו ביחידה פוטנציאל להתנסות בהתמצאות במרחב, לטיפוח חשיבה, לעידוד פעילות אירובית ושיתופי פעולה בין התלמידים.

להמשך קריאה
לחץ כאן
לקישור לסרטון המסכם את יחידת ההוראה לחץ כאן

מקומה של פעילות גופנית מותאמת בשיקום אדם עם לקות קוגניטיבית
מאת: ד"ר יעל אלמוסני
היעדים העיקריים בשיקום האדם הלוקה בשכלו הם התמודדות נאותה עם יכולת קוגניטיבית נמוכה וצמצום בעיות מוטוריות בסביבתו הטבעית. על התועלת שבפעילות ספורטיבית מותאמת בכתבה זו.

להמשך קריאה
לחץ כאן
 
למידת הבנת המשחק
מאת: גרשון דקל
בקובץ זה משחקים ללימוד של הבנת המשחק וקבלת ההחלטות המהווים ציר מרכזי במודל דקל.

המשך קריאה
לחץ כאן

 
 
הרהור קצר על החיים לקראת המשחקים האולימפיים
מאת: ד"ר יצחק רם
בשלהי חודש יולי יפתחו המשחקים האולימפיים השלושים  של העידן המודרני  בלונדון שבבריטניה. יש בעובדה זו משום גירוי לחשיבה על נושאים ערכיים שונים העולים מן הרעיון האולימפי בכלל ומנושא התחרות הספורטיבית בפרט. על רעיון אחד כזה בכתבה הבאה.

לקריאה
לחץ כאן
לתגובתה של ד"ר סימה זך לחץ כאן

 

  עורכת: ד"ר סימה זך
עורכת משנה: ד"ר ורדה אינגלס
צוות עריכה: אורית רמתי ותמי רביב
 
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
   
 

הכשרתון מספר 25

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    14.9.12
כ"ז באלול תשע"ב

 
 
 
 
החינוך הגופני בבתי הספר
מאת: עפר שמעוני, מנהל המחלקה לפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך
עם פתיחת שנה"ל תשע"ג, אני מבקש לברך את כל משפחת החינוך הגופני: המפקחים על החינוך הגופני, המורים בבתי הספר, המרצים והמנחים במכללות המכשירות מורים לחינוך גופני, בברכת שנה טובה, גמר חתימה טובה ומועדים לשמחה.
להמשך קריאה
לחץ כאן

 
טבלת הישג   כלי להערכת הישגים ומתן ציונים בחינוך גופני
מאת: ד"ר מיכל ארנון ואורלי פוקס
טבלת ההישג מהווה כלי להערכת הישגים ולמתן ציונים באופן מושכל, בהתאם למטרות המדידה, ובאופן המשקף את ה"אני המאמין" של המורה. בבואנו להעריך את תלמידינו, אנו מבקשים, לרוב, לשלב בין הערכה נורמטיבית להערכה על פי קריטריון. טבלת ההישג מאפשרת זאת.
לקריאה
לחצו כאן
לקישור לטבלאות ההישג לחצו כאן

קידום התיפקוד המוטורי והשילוב החברתי של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, המשולבים בכיתות רגילות, באמצעות משחקי כדור ומשחקוני תנועה
מאת: ד"ר אורלי יזדי-עוגב, ראש המסלול לפעילות גופנית מותאמת (לבעלי צרכים מיוחדים) 
יוזמה זו, שנכתבה כמענה להטמעת דו"ח דורנר "שילוב הילד בעל הצרכים המיוחדים בכיתה הרגילה"– בקרב הסטודנטים והמורים לחינוך גופני, באה לסייע בשילובם החברתי של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ובמיוחד אלה אשר סובלים מבעיות מוטוריות, בכיתות הרגילות.
לעיון במאמר לחצו כאן

אורח חיים בריא ופעיל בבתי הספר  חוברת פעילויות ומערכי שיעור בחינוך גופני
מאת: ד"ר רוני דרום ויעל רובין
מטרת יוזמה זאת היא לקיים תהליך המקשר בין הנושא השנתי 'אורח חיים פעיל ובריא' לבין תוכניות ההוראה לסטודנטים במכללה להוראת חינוך גופני ולתכנון תוכן ידע אשר ייושם בהתנסות בהוראה בבתי הספר. תכניי הידע מוצגים כערכה לרשותם של הסטודנטים ולרשות מורי החינוך הגופני ככלל.
לעיון בדוגמה מהערכה:
תכנון ופיתוח יחידת הוראה לגיל הרך – מתאזנים באנגלית
 
לקריאה לחצו כאן

 
 
התנסות בהוראת החינוך הגופני בבית-ספר 'חנה סנש' אור-עקיבא  ייחודיות וערכים
מאת: גב' ענת זפרן, מנהלת בית הספר
אומרים:"הולך ופוחת הדור", "צעירים לא רוצים לעסוק בחינוך" ובכלל "הצעירים של היום לא מחונכים". כמנהלת ביה"ס הממלכתי "חנה סנש" באור עקיבא, חוויתי את ההפך במהלך התנסותם בהוראה של סטודנטים המתכשרים להוראת חינוך גופני בבית הספר שלנו.
לקריאה לחצו כאן

 
הכרות וכושר גופני בזוגות עם גומיות   רעיונות לפעילות
מאת: יעל אמיד ותמי רביב
 
עת מתחילה לה שנת לימודים חדשה, מחפשים אנו, המורים לחינוך גופני, רעיונות חדשניים ומקוריים לפעילויות היכרות. יעל אמיד ותמי רביב מציעות תרגילי היכרות לפיתוח כושר גופני באמצעות גומיות. לקריאה לחצו כאן

 
 
משחק חופשי הרפתקני בחיק הטבע והשפעתו על התהליך החינוכי 
Outdoor adventure education
השתלמות סוכות שתתקיים ביום רביעי, י"ז בתשרי תשע"ג, 3.10.12, במכללה האקדמית בוינגייט
לצפייה בהזמנה
לחץ כאן
לטופס הרשמה לחץ כאן

 
הניווט כאורח חיים פעיל ובריא – העמקת הידע בהוראה מעשית (השתלמויות מורים בניווט ספורטיבי)
מאת: עוזי אבנר (איגוד הניווט)
פעילות ניווט במסגרת שיעורי החינוך הגופני בבתיה"ס מסייעת ברכישת מיומנויות של התמצאות במרחב ובסביבה ככלי להעצמה אישית ורכישת כישורי חיים. בניווט כללים וחוקים פשוטים להבנה וההכנה אינה דורשת זמן רב. כיצד עושים את זה?
להמשך קריאה
לחצו כאן

  עורכת: ד"ר סימה זך
עורכת משנה: אורית רמתי
צוות עריכה: ד"ר ורדה אינגלס ותמי רביב
 
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
   
 

הכשרתון מספר 26

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    15.10.12
כ"ט בתשרי תשע"ג
 
 
 
 
השיעור הפרטני בחינוך הגופני – רעיונות לפעילויות
ערכה: ד"ר ורדה אינגלס
רפורמת "אופק חדש" רואה את השעות הפרטניות "כמזמנות הזדמנות להפעלת הוראה ממוקדת בפרט, ומטרתם המרכזית היא לקדם את ההישגים הלימודיים". בחוברת שלפניכם מובאים רעיונות לפעילויות במסגרת השעות הפרטניות, כאלה שהגיעו אלינו ממורים מנוסים.
לקריאה לחצו כאן

פעילות גופנית המכוונת לשיפור בריאות העצם של ילדים בבית ספר יסודי – חלק א'
מאת: ד"ר אסתר גולדשטיין
ילדים במאה ה-21 יושבים שעות רבות מל הטלוויזיה והמחשב וממעטים בפעילות גופנית. מחקרים מצביעים על כך שניתן להשפיע על התפתחות העצם ובריאותה כבר בגיל צעיר בעזרת פעילות גופנית המכוונת לכך.
לפניכם חלקה הראשון של יוזמה, שמטרתה לשפר את בריאות העצם אצל ילדים באמצעות פעילות גופנית מכוונת.
לקריאה לחצו כאן

עבודה בקבוצה קטנה בגן הילדים בתחום החינוך הגופני
מאת: מיכל טל
לפניכם חלק ראשון של חוברת הדרכה לתכנון ויישום עבודה בקבוצה קטנה בחינוך גופני במסגרת רפורמת אופק חדש בגני הילדים. החוברת משלבת תכני חינוך גופני עם תחומי דעת נוספים ועם כישורי חיים.
לקריאה לחצו כאן

 
 
מורים בסטאז' כותבים על הכניסה להוראה
מאת: דורון  קצב, ליאת סנדק ורעות צח
מנחה: ד"ר חנן שטיין
מורים בשלב הסטאז' ובשלב הכניסה להוראה כותבים על מחשבותיהם בראשית השנה. כיצד ינהגו ויפעלו בשיעור הראשון? כיצד יציגו את עצמם? אילו כללים יקבעו? מהי חשיבותו של ה"רושם הראשוני" שהם עושים על תלמידיהם?
לקריאת תיאורו של דורון קצב לחצו כאן
לקריאת תיאורה של ליאת סנדק לחצו כאן
לקריאת תיאורה של רעות צח לחצו כאן

 
תגובה ליוזמה של ד"ר מיכל ארנון ואורלי פוקס
מאת: יורם אהרוני
 
ב"הכשרתון" 25 פורסמה יוזמתן של ד"ר מיכל ארנון ואורלי פוקס בנושא: "טבלת הישג – כלי להערכת הישגים ומתן ציונים בחינוך גופני".
לפניכם תגובתו של יורם אהרוני.
לקריאה לחצו כאן

 
 
השתלמות סוכות בנושא "משחק חופשי הרפתקני בחיק הטבע והשפעתו על התהליך החינוכי"
במהלך חופשת סוכות, התקיימה בביה"ס לחינוך השתלמות למורים לחינוך גופני בנושא "המשחק החופשי הרפתקני והשפעתו על התהליך החינוכי".
לקריאת חלק א' של מצגת ההרצאה לחצו כאן
לצפייה בתמונות לחצו כאן

  עורכת: ד"ר סימה זך
עורכת משנה: תמי רביב
צוות עריכה: ד"ר ורדה אינגלס ואורית רמתי
 
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
   
 

הכשרתון מספר 27

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    15.11.12
כ"ז בחשוון תשע"ג
 
 
 
 
איך עובד המשחק החופשי
מאת: קובי בליין ודותן חיים
המשחק החופשי הקבוצתי מבוסס על משימה מותאמת לקבוצה כך שתגרום לחברי הקבוצה לפעול במעגל השני. על עקרונות המשחק החופשי וכיצד הוא עובד נלמד במצגת המוצגת כאן.
לקריאה 
לחצו כאן

פעילות גופנית המכוונת לשיפור בריאות העצם של ילדים בבית ספר יסודי – חלק ב'
מאת: דר' אסתר גולדשטיין
ילדים במאה ה-21 יושבים שעות רבות מל הטלוויזיה והמחשב וממעטים בפעילות גופנית. מחקרים מצביעים על כך שניתן להשפיע על התפתחות העצם ובריאותה כבר בגיל צעיר בעזרת פעילות גופנית המכוונת לכך. לפניכם חלקה השני של יוזמה, שמטרתה לשפר את בריאות העצם אצל ילדים באמצעות פעילות גופנית מכוונת. הפעם פירוט המחקר שנעשה ודוגמאות לפעילויות.
לקריאה לחצו כאן

עבודה בקבוצה קטנה בגן הילדים בתחום החינוך הגופני
מאת: מיכל טל
לפניכם חלקה השני של חוברת הדרכה לתכנון ויישום עבודה בקבוצה קטנה בחינוך גופני במסגרת רפורמת אופק חדש בגני הילדים. החוברת משלבת תכני חינוך גופני עם תחומי דעת נוספים ועם כישורי חיים.
לקריאה לחצו כאן

רעיונות לשיעורים ייחודיים
מאת: איתן ליבני, בית ספר שקמה, ראשון לציון
בקישורים שלפניכם תוכלו לצפות ברעיונות מקוריים לשיעורים בשני נושאים: הראשון - שימוש במד צעדים להגברת המודעות והתרגול של הכושר הגופני אצל ילדים מבית ספר יסודי. השני – שימוש בקלפים לפעילות עצמאית של הילדים בשיעור החינוך הגופני.
לצפייה בשיעור לדוגמא עם מד צעדים הקישור:
http://www.youtube.com/watch?v=vCmZWGzKvrM
לצפייה בשיעור עם קלפיי כושר הקישור:
http://www.youtube.com/watch?v=596_VbQ675w

 
 
"אני מאמין" אישי-מקצועי
מאת: מחמוד סינדיאני, סטודנט שנה ג'
"שאלתי את עצמי, מתי אני אעצב את ה"אני מאמין" שלי? מתי אכתוב בצורה מסודרת?" שואל ועונה על כך בכתבה זו סטודנט שנה ג' - מחמוד סינדיאני.
לקריאה
לחצו כאן

 
תכנית המצוינים
כתבה: מיקי אופיר, מנחה להוראה של קבוצת המצטיינים להוראה
 
במהלך חופשת הקיץ הלכה ונרקמה במכללה תכנית ייעודית בשם "מצטיינים להוראה" שמטרתה לגייס סטודנטים בעלי יכולות גבוהות, להכשירם באמצעות תכנית מיוחדת ואיכותית להיות מורים מובילים, מחנכים מצוינים ומנהיגים חינוכיים. על גיבוש קבוצת המצטיינים ועקרונות התכנית בכתבה זו.
לקריאה
לחצו כאן

 
דמותו של המורה הראוי לחינוך גופני
כתב: דר' איציק רם
 
בכתבה מרתקת זו מנתח דר' איציק רם את דמותו של המורה הרצוי לחינוך גופני.
לקריאה
לחצו כאן

  עורכת: דר' סימה זך
עורכת משנה: דר' ורדה אינגלס
צוות עריכה: אורית רמתי
 ותמי רביב
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
 
 

הכשרתון מספר 28

לא מצליחים לראות? לחצו כאן


    13.12.12
כ"ט בכסלו תשע"ג
 
 
 
 
חנוכה - רעיונות לפעילות בתחנות
מאת: דר' מירי שחף, המכללה האקדמית לחינוך בגבעת וושינגטון
לפניכם דוגמא לפעילויות בנושא חג החנוכה. הדוגמא לקוחה באישור מתוך הספר: "חינוך גופני בסדר היום של בית הספר" (שם זמני) שעומד לצאת לאור בקרוב.  הספר נכתב בידי ד"ר מירי שחף.
לצפייה לחצו כאן

מבנה השיעור לחינוך גופני בהוראת נושאים פרטניים
מאת: דר' איציק רם
השיעור לחינוך גופני אינו בנוי מחלקים, אלא הינו בפועל רצף של תרגילים, המתפתחים בהתאם לנושא השיעור ולעקרון דידקטי מנחה כלשהו, כגון מהקל אל הקשה, מן הפשוט אל המורכב וכדומה.
דר' איציק רם מציע התבוננות מעמיקה הכוללת מרכיבי תכנון שיש להם השפעה על בחירת התכנים ועל דרך סידורם בתוך מערך השיעור הבודד.
לקריאת המאמר לחצו כאן
לעיון במערך לחצו כאן

פעילות גופנית המכוונת לשיפור בריאות העצם של ילדים בבית ספר יסודי – חלק ג'
מאת: דר' אסתר גולדשטיין
ילדים במאה ה-21 יושבים שעות רבות מל הטלוויזיה והמחשב וממעטים בפעילות גופנית. מחקרים מצביעים על כך שניתן להשפיע על התפתחות העצם ובריאותה כבר בגיל צעיר בעזרת פעילות גופנית המכוונת לכך.
לפניכם חלקה השלישי של יוזמה, שמטרתה לשפר את בריאות העצם אצל ילדים באמצעות פעילות גופנית מכוונת. הפעם שיעורי בית לתלמידים ודוגמאות לפעילויות ומעקב.

לקריאה לחצו כאן

עבודה בקבוצה קטנה בגן הילדים בתחום החינוך הגופני
מאת: מיכל טל
לפניכם חלקה השלישי של חוברת הדרכה לתכנון ויישום עבודה בקבוצה קטנה במסגרת רפורמת אופק חדש בגני הילדים. החוברת משלבת תכני חינוך גופני עם תחומי דעת נוספים ועם כישורי חיים.
לקריאה לחצו כאן

 
 
מצטיינים להוראה בתחום החינוך הגופני – מי אנחנו ולאן אנחנו הולכים?
מאת: חנה בן-עמי
"בחרנו לנסות להחזיר 'עטרה לישנה' ולקדם את תחום החינוך הגופני, אשר לצערנו אינו זוכה לכבוד לו הוא ראוי..." חנה בן-עמי, סטודנטית במכללה האקדמית בוינגייט במסלול החדש למצטיינים להוראה, משתפת בייחודיותה של התוכנית ותחושת השליחות החינוכית של השותפים לדרך.
לקריאה לחצו כאן

 
רוץ ג'ון רוץ
מאת: אליה פורמן
 
נחיצותו של שיעור החנ"ג ברורה מאליה לאנשי החינוך, והוא מסייע למורה ולמחנך להשפיע על המרקם החברתי בכיתה ולסייע לאלה הזקוקים לעזרתו.  אך מה לגבי התלמידים? כיצד הם יכולים להפיק תועלת מאופיו המיוחד של השיעור? מה יכולים התלמידים עצמם ללמוד על אופיים ותפקודם המתגלה להם באורח מיוחד בזמן פעילות גופנית?...
לקריאה לחצו כאן

 
מורן לוי ז"ל – נזכור ולא נשכח!
מאת: מחמוד סינדיאני, סטודנט שנה ג'
 
מורן לוי ז"ל הלכה לעולמה אחרי מאבק ארוך במחלה קשה – יהי זכרה ברוך! 
לקריאת דברים שכתב סטודנט שנה ג' לזכרה של מורן, בוגרת המכללה לחצו כאן


 
מורים חדשים כותבים על חוויות מהכניסה להוראה
מורים בשלב הסטאז' ובשלב הכניסה להוראה כותבים על מחשבותיהם ותחושותיהם. לפניכם סיפורים נבחרים.

לתת ולקחת
מאת: רקפת אהרון
ברכות חמות לרקפת על זכייתה במקום השלישי בתחרות ארצית של סיפורי מתמחים לשנה"ל תשע"ב ובפרס כספי של 2000 שקלים – יישר כוח!
לקריאה לחצו כאן

קריאה ותגובה
מאת: ליהיא עוקב, מורה בשנה שנייה
"שנה שנייה החלה ועדיין לא ירד לי האסימון שהנני מורה במשרד החינוך. לפעמים אני מתנהגת בבית ספר כתלמידה ורוצה להשתתף בכל הפעילויות של התלמידים ומבקשת לצאת להצגות וטיולים". משתפת בהרהורים ליהיא עוקב – מורה לחינוך גופני (שנה שנייה). 
לקריאה לחצו כאן

פריסבי – מטלה במשחקי נופש
מאת: עדן חצור
"צלחת מעופפת שגם ככה אי אפשר לכוון בעזרתה כי תמיד היא פונה לאן שמתחשק לה... כן, לכלבים זהו משחק נהדר לא משנה לאן תזרוק הם ינסו לקפוץ על זה ולתפוס בה, אך מעבר לכך לא מבינה מדוע להעמיק במשחק שכזה...?" עדן לוקחת את המשחק צעד אחד קדימה...
לקריאה לחצו כאן

 
 
  • המגמה לפעילות גופנית מותאמת מזמינה ליום העיון השנתי של המגמה, בנושא פסק זמן.....בבקשה! הוויסות החושי שלי יצא מכלל שליטה! יום העיון יתקיים ביום חמישי, כ"ט בכסלו תשע"ג (ה' חנוכה), ה- 13 בדצמבר 2012. לעיון בהזמנה לחצו כאן
     
  • בית הספר לחינוך מזמין ליום עיון לזכרו של דר' מליק שוחט ז"ל, בנושא חדשנות חינוכית כאן ועכשיו. יום העיון יתקיים ביום שלישי, י"ב בטבת תשע"ג, ה- 25 בדצמבר 2012. לעיון בהזמנה לחצו כאן

  עורכת: דר' סימה זך
עורכת משנה: אורית רמתי
צוות עריכה:
תמי רביב ודר' ורדה אינגלס
גרפיקה: דיויד
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
 
 
[x] סגור
כפתור צור קשר

accessibility