facebook tracking pixel
חיפוש סגור

הליכה כדרך חיים

הורדת העמוד כקובץ- pdf הורדת העמוד כקובץ word
 

 "הליכה היא פעילות גופנית מתונה המפעילה את הגוף בתנועה מאוזנת והרמונית ומשפיעה לטובה על מערכות הגוף והנפש."

ההליכה מיטיבה עם כל היבטי הבריאות הגופנית, הנפשית, הקוגניטיבית, החברתית והסביבתית.
 
זוהי פעילות מוטורית פשוטה וטבעית, שאינה מצריכה שימוש במתקני ספורט מיוחדים ומתאימה לכל קבוצות האוכלוסייה ולבני גילים שונים. אפשר ללכת בכל זמן ובכל מקום ולשלב את ההליכה בשגרת היום-יום.
 
הליכה לאורח חיים בריא ניתנת ליישום בכמה תכניות ולבחירתכם האישית
 
לפי תכניות על פי דופק מטרה - THRבאמצעות שעוני הדופק ו/או תחושה אישית – RPE
 
לפי תכנית "10,000 צעדים ליום" – המתייחסת לכמות הצעדים המצטברת במהלך היממה.   באמצעות ענידת פדומטר במהלך שעות הערנות.
 
התמורה תהיה ביחס ישר להשקעה - ככל שמשקיעים יותר בהליכה מבוקרת ומדורגת כך מפיקים ממנה תועלת רבה יותר.
 
 מתברר שגם הליכת יוממות –  המשולבת בשגרת היום יכולה לתרום לשיפור במדדים בריאותיים.
 
ניתן גם לצבור הליכות של 10דקות בכל פעם  שלש פעמים ביום
כל הליכה נחשבת. ניתן לצבור צעדים לאורך כל שעות היום, במהלך יום העבודה ובשעות הפנאי.
 
רובנו הולכים בין 3,000  ל- 4,000 צעדים ביום, רצוי להגיע ל- 10,000 – הגורמים לשיפור במדדים  הבריאותיים
 
 
 
עדנה בוקשטיין M.Sc
יועצת ומקדמת הליכה לאורח חיים בריא

יועצת מקצועית למסלולי הליכה

מאמרים רלוונטים נוספים

הוראה מתקנת

02/09/2012

קרא עוד

כאבים בגב התחתון בעת ההריון – דרכי התמודדות ומניעה

02/09/2012

קרא עוד

הליכה כדרך חיים

02/09/2012

קרא עוד