facebook tracking pixel
חיפוש סגור

עיצוב הגוף וחיזוקו באימון על הרצפה Floor Workout - יתרונות וחסרונות

הורדת העמוד כקובץ- pdf הורדת העמוד כקובץ word

מאת: חיה הלפרין

 

ה-"Floor Workout  '  הוא אימון המשתלב בשעורי עיצוב וחיזוק הגוף ,בדרך כלל כחלק מן השעור והוא מתבצע גם כאימון שלם בפני עצמו .

האימון בדרך זו ,מאפשר לגוף תרגול יעיל  תוך תמיכה מירבית במגעו עם הרצפה ומסייע לו בהפחתת עומס ממפרקי הרגליים ומעמוד השדרה.

 

צורת האימון, כפי שנלמדת בקורס מדריכי מחול אירובי ועיצוב במכללה האקדמית בוינגייט,

נעשית בדרך כלל במנחי שכיבה(לעיתים משולבת במנחי ישיבה, או עמידת ברכיים) ,ובאה במטרה להעשיר את מגוון תרגילי העיצוב והחיזוק , לאמן קבוצות שרירים נוספות בשעור ולאפשר זוויות תרגול נוספות לקבוצות השרירים המסויימות שנבחרו לתרגול.

 

בקורסי ההדרכה למחול אירובי ולעיצוב הגוף במכללה האקדמית בוינגייט ,מושם דגש על היתרונות באימון כזה וגם על חסרונותיו כלהלן:

היתרונות:

*אימון ה- "’Floor Workout  מאפשר לבצע תרגילים לקבוצות שרירים שונות, אחרים מאלה המתבצעים בעמידה או שאינם ניתנים לבצוע בעמידה (דוגמת: קרוב הזרועות לשרירי החזה ללא עומס על הכתפיים, הרחקת הירך ללא משקל על רגל העמידה, פשיטת הגב ועוד..)

התרגילים כאשר מתבצעים על הריצפה במנחי שכיבה (שכיבת פרקדן , שכיבה צידית ,שכיבת אפיים , שכיבה על אמות  הידיים) "נהנים" מתמיכה מירבית של הרצפה בעמוד השדרה .

האימון , הן במנחי השכיבה והן במנחי  הישיבה ,או עמידת ה-שש –מאפשר תרגול תוך  בידוד מדוייק של אברי הגוף.

האימון מאפשר הדגשת הכווץ האקסצנטרי של השריר וניצולו.

התרגול במנחי  השכיבה הוא נינוח יחסית ומסייע לבצוע התרגיל תוך מודעות למירכוז. Centering

מנח השכיבה  מנטרל את  קשר העין עם הסביבה ומאפשר יכלת  רכוז והפנמת התרגיל .

החסרונות:

האימון במנחי שכיבה אינו מאמן את הגוף כולו כיחידה אחת לצורך תפקודים פונקציוליים  ולמיומנויות בחיי היום –יום (כמו תרגילי משיכה, נשיאת משא ועוד).

אימון כזה אינו מאמן ומפתח את שרירי הרגליים בתפקוד פונקציונלי ( כמו: העברות משקל ,נשיאת משקל הגוף) .

אימון כזה אינו מאמן את יציבות הגוף ושיווי המשקל .

אימון כזה מגביל את התמצאות גוף מתאמן במרחב.

לפיכך ולסכום : מומלץ לשלב אימון מסוג זה עם אימוני עיצוב  וחיזוק נוספים ,הכוללים תרגילים בעמידה ,הנושאים את משקל הגוף , מאמנים את שווי המשקל ,משנים את מצב הגוף  במרחב,ומשלבים  תרגילי משיכה ונשיאת משא.

 

כותבת המאמר היא חיה הלפרין, מרכזת קורס מדריכי מחול אירובי ועיצוב במכללה האקדמית בוינגייט.

 

מאמרים רלוונטים נוספים

"מצטיינים להוראה" בתחום החינוך הגופני – מי אנחנו ולאן אנחנו הולכים?

28/01/2014

קרא עוד

בריאות העור בגישה הנטורופתית

08/01/2016

קרא עוד

לימודי רפואה סינית

23/03/2014

קרא עוד

תוכנית חדשה להכשרת מטפלים קוגניטיביים התנהגותיים (CBT) במכללה האקדמית וינגייט

04/08/2013

קרא עוד

חינוך גופני- מה התואר כולל?

28/08/2013

קרא עוד

שיטת שלהב, טיפול בטלי

12/06/2014

קרא עוד