facebook tracking pixel
חיפוש סגור

שם השואל: יוחאי יצחקוב | הקטגוריה: תזונה | תאריך: 24/02/2016

כמה קלוריות לצרוך?

השאלה:

שאלה 1: אני יושן בלילה בערך בשעה 3 וקם אחרי 8 שעות(אני בן 19+) ואני גם רץ בשבוע 4 פעמים האם יש עניין לשינת לילה ממש (כמו מ12 עד 8) או שבגלל שאני יושן 8 שעות סך הכל זה לא משנה שזה לא ממש שינת לילה ואולי בכלל אני צריך לישון יותר שעות? (או פחות שעות?) (והאם שינת צהרים יכולה להשלים שעות של לילה?)

שאלה 2: אני שוקל 60 קילו והגובה 1.82 וחצי כמה קלוריות אני צריך לאכול ביום (אם אני רץ כמו שכתבתי מקודם=4 פעמים בשבוע ואני מתאמץ טוב מאד)וכמה מזה צריך להיות בפחמימות וכמה בחלבונים?(אני אוכל 6 פרוסות לחם בבוקר עם קופסת קוטג' ובערב אני אוכל 6 פרוסות לחם עם קופסת טונה ובצהריים מנה+ של עוף או שניצל עם צלחת פסטה או אורז האם זה בסדר?ואני גם מתפנה הרבה=ממש אחרי כל ארוחה ואם אני אוכל ממש הרבה בארוחה אחת אז אני צריך להתפנות פעמיים אפילו. {והרופא אמר לי שזה לא בעיה}אבל אולי זה מרוקן לי את כל מה שאני אוכל ולכן אני צריך לאכול יותר?או שלא?

התשובה:

לשנת הלילה משמעות בהתאם לשעון הביולוגי של האדם. אם אתה יכול להרדם לפנות בקר ולישון 8 שעות, אין מניעה לעשות זאת. אלא אם אתה מתכנן להשתתף בתחרות ואז יש צורך לתכנן את זמן השינה לפני התחרות כך שיתאים לזמן התחרות. שנת הלילה צריכה להיות שינה רציפה ואינה שווה לשינה של אותו מספר שעות שלא ברצף.

מבחינת דרישות האנרגיה והרכב התפריט שלך, מומלץ להתייעץ בתזונאי. על פניו בפעילות סבולת מומלץ לצרוך בזמן האימונים 55-60% מהקלוריות מפחמימות, 15-20% מהקלוריות מחלבון והשאר משומן, רצוי צמחי.​

Sigal Eilat-Adar PhD, RD

Clinical dietitian and epidemiologist

Website: sigaleilat.com

 

 

יש לך שאלה למומחים של המכללה האקדמית בוינגייט ? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.