אימונים לקראת הצבא

שם השואל: שלמה אברהם | הקטגוריה: כושר גופני

השאלה:

שלום,

אני שלמה בן 18 תלמיד כיתה י"ב וכבר כמה שנים שאני מתעסק בספורט - ריצות אופניים שחייה אגרוף. עכשיו אני מתכונן לצבא במטרה להגיע ליחידה מובחרת, ואני רוצה להתאמן בצורה קפדנית על פי סדר נכון. שאלתי היא איך בעצם אני מסדר תוכנית אימונים בטבלה עם אימוני אירובי אימוני כוח גמישות איך אני יכול לסדר את האימונים כל שבוע בעצם?

תודה.

התשובה:

בלתי אפשרי להרכיב תוכנית אימונים מפורטת בלי להכיר אותך, את יכולותייך, מגבלות הזמן והמקום שלך ואת העדפותייך.

אם המטרה היא רק "להיכנס לכושר לקראת הצבא" אפשר להסתפק בשלושה אימוני ריצה בשבוע של  30-25 דקות כל אחד, בקצב נוח. אין צורך לרוץ יותר מזה אבל אפשר מדי פעם להתנסות גם במרחקים גדולים יותר. את אימוני הכוח אתה יכול לבצע אחרי הריצות או בימים אחרים. לדוגמה: אימוני ריצה בימים א', ג', ה' ואימוני כוח בימים ב', ד', ו'. אימוני גמישות אפשר לעשות בכל יום, לפני  הריצות או אחריהן ולפני אימוני הכוח. כאמור, אפשר לבצע ביום אחד אימון שיכלול את כל המרכיבים. לדוגמה: 25 דקות ריצה, 20 דקות תרגילי גמישות ו-30 דקות אימון כוח. אם האימונים הם לא עצימים מאד אין ממש חשיבות לסדר אבל אם רצים 3 פעמים בשבוע רצוי שתהיה הפסקה של יום אחד בין האימונים. אני לא יודע מתי אתה עתיד להתגייס אבל תעשה נכון אם תתחיל באימונים מסודרים כבר עכשיו. נתקלתי בעבר בנערים שהתחילו להתאמן כחודש לפני הגיוס, רצו 10 ק"מ כל יום יום והגיעו לטירונות עם שבר מאמץ...

יש לך שאלה למומחים של המכללה האקדמית בוינגייט ? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.

[x] סגור
כפתור צור קשר

accessibility