לימוד הגעה לקרש בקפיצה לרוחק

שם השואל: גיורא יגר | הקטגוריה: אתלטיקה

השאלה:

שלום,

ברצוני לדעת על שיטה קלה ללמד ילדים ביסודי את ההרצה אל בור הקפיצה למרחק מבלי לפסול בזמן הניתור.

התשובה:

ראשית, לא מקובל לעסוק בנושא זה בבית הספר היסודי, לפחות כאשר מדובר בכל ילדי הכיתה. מה שחשוב הוא שהילדים ילמדו לנתר ולנחות כראוי אחרי הרצה מהירה ולא יתעסקו במציאת מקום הניתור.   את מדידת ההישג מומלץ לעסוק בגיל זה מנקודת הניתור, למרות שהדבר עלול להגדיל את שגיאת המדידה.

אם מדובר במספר ילדים קטן המתכוננים לתחרות בה מודדים את הקפיצה לפי החוקים, כלומר מקצה קרש הניתור הקרוב לבור הנחיתה, אפשר לעבוד איתם על נושא ההגעה לקרש. מבקשים מהילדים לסמן נקודת התחלת ריצה משוערת  ולבצע  הרצה וקפיצה ללא התייחסות לקרש. המורה מסתכל על את נקודת הניתור ומבקש מהתלמיד להזיז את נקודת תחילת ההרצה בהתאם לנקודת הניתור. לדוגמה: אם הילד ניתר במרחק של שתי כפות רגליים אחרי הקרש, מזיזים לאחור את סימן התחלת ההרצה במרחק דומה. אם הילד ניתר המרחק כף רגל אחת אחרי התחלת ההרצה, מזיזים קדימה את סימן התחלת ההרצה. צריך לחזור על התהליך מספר פעמים עד להשגת קפיצות מוצלחות מהקרש עם הרצה מהירה ויציבה. זהו תהליך ארוך למדי וכאמור לא מתאים לעסוק בו עם כל תלמידי הכיתה, אלא אם כן התלמידים נלהבים לעסוק בנושא.

יש לך שאלה למומחים של המכללה האקדמית בוינגייט ? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.

 

  • | | | 20/02/2019
  • | | | 19/02/2019
  • | | | 16/02/2019
  • | | | 16/02/2019
  • | | | 16/02/2019
  • | | | 16/02/2019
  • | | | 16/02/2019
  • | | | 16/02/2019
  • | | | 16/02/2019
  • | | | 13/02/2019
[x] סגור
כפתור צור קשר

accessibility